Stage, strand, stappen, stage, strand, surfen

1 april 2012 - Melbourne, Australië

en nog meer stappen

Deze titel is in een paar woorden mijn afgelopen week. Overdag was het telkens lekker naar de universiteit toe om aan mijn stage te werken. Ik boek gelukkig al wat vooruitgan, al komen er natuurlijk weer nieuwe problemen om de hoek kijken als je het ene opgelost hebt. Vanaf morgen weer lekker aan de slag met het oplossen van de problemen en hopelijk gaat de strategie die ik nu in gedachte heb werken.

Woensdag was het jammer genoeg niet enorm goed weer dus deze dag was geen strand dag. Ik ben lekker tot laat op de universiteit geweest en ’s avonds zijn we naar de dames gegaan om gezellig te eten met z’n allen. Er waren ook twee oud huisgenoten van Erik in Melbourne voor een paar dagen en zij kwamen ook mee eten. Die oud huisgenoten zitten al een paar manden in Australië en heb ik mooi wat tips kunnen vragen voor als ik rond ga reizen, altijd handig. Het was dus een gezellige avond maar rond 12 uur was het toch wel bedtijd.

Donderdag was het gelukkig weer mooi weer, op naar het strand dus! Ik had met Ewout en Joël afgesproken bij een bepaald strand maar mijn navigatie skills waren op de heenweg toch iets minder dan verwacht en ik was een beetje fout gereden. Gelukkig kun je altijd  aan mensen de weg vragen dus het was goed gekomen. Ik had wel een mooie toeristische route genomen want ik was nog over het F1 circuit gekomen. Ze zijn daar nu nog steeds bezig met alles opruimen maar je kunt er wel al met de auto/fiets overheen. Het stuk wat ik gereden heb was precies ook bij de bocht waar ik gezeten heb tijdens de F1, dat was dus wel leuk. Het staat ook nog in de planning om het circuit een keer helemaal te fietsen en dan natuurlijk proberen een snelle tijd neer te zetten. Op het strand aangekomen werden we door een paar Australiërs gevraagd om mee te volleyballen en dat konden we natuurlijk niet afslaan. Het was een leuk potje 3 tegen 3 en na een goed uur volleybal waren we even de zee in geweest en was het weer tijd om naar huis te gaan. Het avond programma was bij de dames gaan eten en daarna op stap. De dames hadden en lekkere pasta salade gemaakt en daarna zijn we op de fiets gesprongen richting de stad. De kroeg waar we heen gingen had op het begin van de avond een aantal bandjes en daarna een dj. Het mooiste van alles was dat een 1,2 liter kan bier op het begin van de avond 7 dollar was en op het eind 10, lekker goedkoop bier dus een keer. Na al het wijn is het toch ook wel lekker om een keer bier te drinken. Erik en ik hadden de planning om rond 1 uur weer thuis te zijn maar het werd wat later, zo rond half 4 lag ik denk ik in bed na een leuke avond. Ook heb ik stiekem best wel flink gefietst op donderdag: naar de uni, naar het strand, naar huis, naar de stad en weer naar huis, dit is iets meer dan 50 km schat ik en dat zou ik in Nederland al een flinke afstand vinden om even op zondagmiddag te fietsen.

Vrijdag was het gelukkig weer mooi weer en was het dus weer strand tijd, deze keer kwamen Erik, Rob en de dames ook. Eerst waren we een stukje gaan zwemmen in de zee om af te koelen want het was flink warm en na het zwemmen wilden we weer volleyballen. Gelukkig waren er een stel Indiërs die ook wilde gaan volleyballen en ze waren wel in voor een potje india-Nederland. We hebben vijf sets gespeeld en moesten doorwisselen met twee man buiten het veld zodat we 6 tegen 6 speelden. De eerste set ging behoorlijk gelijk op en was wel spannend alleen hadden we die wel verloren. Daarna zwakte het bij ons nogal af en hebben we de andere sets flink verloren, maar het was wel heel gezellig. Toen we stopten was het al 8 uur, etenstijd dus. We waren in de stad wat wezen eten bij een aziatisch tentje en toen naar huis om lekker ons bed in te duiken want zaterdag gingen we weer surfen.

Zaterdag stond de wekker al om 7 uur. Ewout en Joël konden een auto lenen van hun begeleider en dus gingen er vijf van ons met de auto richting de Ocean Grove om surfplanken te huren en Rob, Erik en ik pakte de trein naar Geelong. In Geelong werden we opgehaald door Ewout en Joël en toen we allemaal in Ocean Grove waren aangekomen hebben we de plankjes opgehaald en naar het strand gegaan. De zee was op het begin relaxt om op te surfen en de dames (die voor de eerste keer gingen surfen) konden het zo goed leren. Op een gegeven moment heb ik mijn grote bord ook geruild met een van de dames zodat zij wat makkelijker konden staan en ik wilde een kleiner bord ook wel een keer proberen. Het was wel even wennen omdat het toch minder stabiel is maar na en aantal keer lukte het me om te staan. Jammer genoeg werd de zee na drie uur een stuk ruwer en was het een stuk lastiger om te surfen maar we hebben ons zeker goed vermaakt. ’s Avonds zijn we op stap geweest omdat Lisanne jarig was. Eerst waren we bij de heren geweest om wat wijntjes te drinken en ze hadden de boel mooi versierd. Verder hadden de dames het goede idee om een lijst te maken voor Lisanne en daarin hadden we allemaal een klein stukje geschreven en er zat een groepsfoto van ons in. Rond 12 uur hadden we de laatste metro richting de stad gepakt en zijn we een club gaan zoeken. We hadden er een gevonden en zijn naar binnen gedoken om rond 3 uur nieuwe tijd (de klok werd afgelopen nacht 1 uur terug gezet dus het tijdverschil met Nederland is nu 8 uur in plaats van de 10 uur van twee weken geleden) eruit geschopt te worden. We waren nog wat wezen eten bij de subway en toen de nachtbus terug gepakt naar huis. In m’n bedje viel ik meteen in slaap na de vermoeiende dag van het surfen en stappen en vanmiddag rond half 2 was het tijd om op te staan.

Vandaag zullen we wel niet heel veel meer gaan doen maar misschien krijg iemand nog een leuke ingeving. Het was dus mooi tijd om even te bloggen zodat jullie weer op de hoogte zijn van mijn avonturen en tot de volgende blog maar weer!

1. Hendrik en Annet:
    1 april 2012
    Het is nu zondagochtend en natuurlijk is het dan weer een fijn moment om je verhalen te lezen. En trouwens, ik ben eigenlijk ook best wel nieuwsgierig naar wie dit allemaal lezen....
    Zo te lezen doe je genoeg aan sport daar met dat surfen, fietsen en volleyballen. En ppssstttt..... Rik.......het is vandaag 1 april....misschien krijg je nog een goed idee......

groetjes en blijf schrijven!
    's-mam xxx
  2. Simone:
    1 april 2012
    Ha vriendje, ik ben jaloers op al je mooie verhalen! Ben wel benieuwd wat bij jullie 'slecht weer' is. Vast niet zoals bij ons: komende week gaat het 's nachts waarschijnlijk weer vriezen...

xx Simone
  3. Kivits:
    2 april 2012
    Rik, aan 'groter' en 'kleiner' bord heeft een surffanaat niks. Maten wil ik weten. Hoeveel voet was dat kleine bord waarop je gestaan hebt? Pas DAN weet ik hoe impressed ik moet zijn ;-).
  4. Kivits:
    2 april 2012
    Oh, en nog veeeel belangrijker: ga je straks als je terug bent ook in Nederland een paar keer mee het water in met een plankje? :-)
  5. Rik:
    2 april 2012
    Nou vooruit, ik kan wel een keer een golfje mee pakken in Nederland denk ik. Dat grote bord was denk ik 9 foot en een beetje en die kleinere iets van 7 of 8 foot en een beetje.
  6. Rolf:
    2 april 2012
    Superfet! Echt jaloers, zou ook wel met mijn plankje in de mooie blauwe zee willen liggen!

Enjoy!
  7. Sjappie:
    Bouwer jonge,

Ik denk ik lees oe verhaal ook eens een keer! Klinkt erg goed, vooral da zuipe :P. Gij het het ook voak over dien dames. Wie zijn da dan? Mooi spul of nie?
    Veel plezier doar!

xx sjappie
  8. Ronnie:
    3 april 2012
    Goed bezig menneke, vooral blijven eten bij de dames en ze complimenten geven he dan hoef je het zelf niet zo vaak te doen.
    Kan ik jou voor volgend seizoen vast inschrijven voor het volleybal? Want als je terug komt heb je wel skills maat!

Have fun wanne
  9. Rik:
    3 april 2012
    @sjappie: voor de dames verwijs ik je door naar de foto's, dan mag je zelf oordelen. Ik hou wijselijk mijn mond omdat mijn vriendinnetje dit natuurlijk ook allemaal leest ;).
    @Ronnie: Jammer genoeg ben ik vaak de kok, maar daar krijgen we dan wel weer gezelligheid voor terug en ik hoef niet af te wassen. Verder hou ik het wel bij recreatief volleybal, anders staat Schijndel komend jaar onderaan de ranking.
  10. Kivits:
    4 april 2012
    Geachte heer Bouwmans,

Het doet me deugd te mogen vernemen dat u mij over enige maanden zult vergezellen naar een puike surfsessie op een der Nederlandschen stranden. Voorts wil ik u melden onder de indruk te zijn van uw surfkunsten betreffende een 7 tot 8 voet-plank.

Hierbij verblijf ik u,

de weledelgestelde heer Kivits