Noosa, Frasier Island en de whitsundays

1 juli 2012 - Great Barrier Reef, Australië

En bij deze even een wat langer berichtje dan de vorige keer. Ik eindigde met de mededeling dat we gingen kanoen in Noosa. We werden 's ochtends vroeg opgehaald door een boot en gingen een stuk de rivier op om via een paar hele ondiepe meertjes, waar we de bodem raakte en bijna vast zaten, bij een stuk rivier te belanden waar we gingen kanoen. Dit stuk was door de bossen en het water was zo glad als een spiegel. We hadden mooi weer en konden een paar mooie foto's maken. De lunch die we hadden was ook lekker Australisch met een lekker stuk vlees van de bbq en een lekker koud biertje en wijntje.

Na een goede kano trip zijn we doorgereden naar Rainbow Beach vanaf waar onze trip naar Frasier Island vertrok. Frasier Island is het grootste zandeiland van de wereld en we hadden daar een self-drive 4x4 trip. Wat nogal jammer was is dat we de drie dagen van de trip iedere dag slecht weer hadden. We hadden nogal wat regen en dat maakte alles toch minder mooi. Tijdens de trip zaten we met acht man in de auto en mochten om beurten rjiden en het was wel vet om met maximaal 80 km/u over het strand te rijden en over zandige en hobbelige binnendoor weggetjes te rijden. Simone mocht jammer genoeg niet rijden omdat je minimaal 1 jaar je rijbewijs moest hebben en dat heeft ze nog niet. Tijdens de trip stopte we op verschillende plekken bij meren en beekjes met kraak helder water. Uiteraard hebben we dit water even gedronken en ik heb nog een lekkere duik in een meer genomen, vond dat ik dat toch moest doen ook al was het buiten totaal niet warm. 's Avonds hebben we gezellig op het kamp gezeten en wat wijntjes gedronken en gefeest. Na drie vermoeiende dagen waarin we we soms helemaal verregend de auto weer inkropen hadden we met de groep nog een gezellige avond in het hostel gehouden en was het tijd om naar de volgende bestemming te rijden.

De volgende bestemming was Airlie Beach, vanaf waar onze Whitsunday trip vertrok. We moesten ruim 11 uur rijden en dit hebben we opgesplitst in twee etappes. 's Nachts hebben we op een parkeerplaats langs de weg geslapen en daar een gezellige avond gehad met een Nieuw-Zeelands stel. Toen we in Airlie Beach aankwamen was het gelukkig mooi weer geworden, stralend blauwe lucht en dus een mooi zonnetje erbij. Na een halve dag relaxen en een didgeridoo workshop met 30 man tegelijkertijd was het tijd om op onze cruise te vertrekken. We zijn twee dagen gaan varen op een zeiljacht tussen de Whitsunday eilanden. Jammer genoeg was er maar weinig tot geen wind, dus zeilen was er niet bij en gelukkig had de boot ook een motor. Dat we geen wind hadden werd gelukkig goed gemaakt door wederom stralend blauwe lucht met een warm zonnetje. Tijdens de trip zijn we gestopt op een mooi eilandje om naar een parel wit strand te gaan en op een zandeiland zo klein als een voetbalveld de zonsondergang gekeken. Verder zijn we ook drie keer gestopt om te snorkelen tussen het koraal. Het water was echt kraakhelder en we hebben enorm veel tropische vissen gezien die we ook in het aquarium in Sydney hebben gezien. Jammer genoeg hebben we geen Nemo gezien, dat moet dan maar als we bij Cairns gaan duiken en snorkelen. Tijdens het snorkelen zaten we op een gegeven moment tussen een school van honderden en misschien wel duizenden vissen, dat was echt vet! Ook hebben we nog een paar schildpadden zien zwemmen en 1 keer met een schildpad gesnorkeld. We hadden ook een onderwatercamera gekocht waarvan we het rolletje kunnen verwisselen en we hebben al twee rolletjes volgeschoten. We hebben nog twee rolletjes over die we misschien in Cairns nog even vol schieten. In de tijd van de digitale camera is het wel een verrassing hoe de foto's eruit zien en daar mogen we nog even op wachten tot we terug zijn.

Eind deze ochtend zijn we weer aangekomen in Airlie Beach en vandaag hebben we lekker relaxt aan een gemaakte lagoon gelegen in het zonnetje. Ze hebben aan dit deel van de kust in de zomer veel last van gevaarlijke kwallen, dus hebben ze openbare zwembaden met gras- en zandstranden. Nu zitten we bij een van de filialen van de maatschappij waar we een paar trips geboekt hebben gratis te internetten. Het was namelijk wel tijd om jullie weer op de hoogte te stellen van onze avonturen. Omdat we op een openbare computer zitten en we al verhalen hebben gehoord van mensen die virussen hebben opgelopen op hun usb-stick post ik deze keer maar geen foto's en mogen jullie weer googlen.

Vandaag hebben we ook even gekeken wat we in onze laatste 1,5 week willen doen en we willen nog twee natuur parken bezoeken, naar het daintree rainforrest gaan en eindiggen in Cairns met een duik/snorkel trip. Of er nog een post komt voordat we weer naar huis gaan weten we nog niet en dat merken jullie vanzelf wel. In ieder geval alvast tot over 1,5 week, of misschien iets langer.

1. Hendrik en Annet:
    1 juli 2012
    Rik en Simone. Als we onze reactie in 1 woord moeten samenvatten is dit:
    Wwwwhaaaauuuuwwwww!!!!!!!!!!!!!!
    Wat een fijn verhaalt weer. Ook al zien we geen foto's nu, aan de beschrijving van jullie hebben we even genoeg en kunnen ons heel goed (inderdaad samen met google) voorstellen hoe het is om daar te zijn.
    We wensen jullie nog een fijne 1,5 week samen in Australië en tot ziens!

Een goede reis verder!
    groetjes
    Papa en Mama en een dikke kus xxxxxxxxxxxxxxxxxxx
  2. Anne:
    1 juli 2012
    Wow zeg, met al die verhalen maken jullie ons wel jaloers! Wat een ontzettend gave trip maken jullie. Ik ben benieuwd naar de foto's en nog meer verhalen als jullie terug zijn! Tot 21 juli!
  3. Kivits:
    4 juli 2012
    Nee hoor, jij was niet bij de Whitsundays en bij Aerlie Beach... jij was gewoon met ons op Rock Werchter. Kijk maar op Facebook!
  4. Renske:
    5 juli 2012
    Tjonge Rik en Simone, als ik jullie verhalen lees dan zie ik het helemaal voor me. Al die ruimte, al die natuur! Als jullie straks terug zijn in dit kikkerlandje zien jullie alleen maar asfalt en beton.........
    Tussen al m'n paperassen en m'n laatste deadlinetjes probeer ik m'n schooljaar op een enigszins beschaafde wijze af te ronden en ondertussen droom ik weg bij jullie verhalen over eilanden, schildpadden, parelwitte eindeloze zandstranden............
    Nog fijne laatste dagen samen in die paradijselijke omgeving!
  5. Carla smith:
    5 juli 2012
    Geniet nog maar lekker van al dat moois in Oz.
    Je zal er ongetwijfeld nog een keer komen om misschien de andere kant te bekijken of juist een herhaling van alles wat je nu gezien hebt, te doen. Veel plezier maar weer en voor straks...Happy landings weer in Nedeland.
  6. Maartje:
    7 juli 2012
    WOW!!! Wat maken jullie super veel leuke dingen mee! Zo te horen genieten jullie enorm, heerlijk! Geniet van jullie laatste dagen daar en ik ben heel benieuwd naar je foto's, zeker van die onderwatercamera! Liefs