Stage, gezellige avondjes, surfen, aquarium en stappen

8 april 2012 - Melbourne, Australië

Mijn vorige blog is al weer een weekje geleden dus het was weer tijd voor een nieuwe. De afgelopen week had veel weg van de voorgaande weken. Overdag was het lekker aan mijn stage werken en ’s avonds met elkaar afspreken. Zo zijn we weer een aantal keer bij de dames wezen eten en zijn we woendsag aan het eind van de middag naar het strand gegaan en hebben we daar weer lekker vlees op de plaat gegooid met een gitaar muziekje en wijn erbij. Jammer genoeg gaat de zon een uurtje erder onder nu de klok hier ook verzet is en was het toch te fris om nog het water in te gaan. Het is zo allemaal wel heel relaxt hier en op deze manier kom ik mijn tijd wel goed door moet ik zeggen.

Vrijdag was het goede vrijdag en dat is hier een public holiday, dus wij passen ons mooi an en gingen naturlijk ook niet naar de universiteit. Omdat het heel mooi weer was hadden we wel wer zin in een dagje surfen, zo gezegd zo gedaan. Op vrijdag stond de wekker lekker vroeg en zijn we weer naar Torqauy gegaan, wat boards gehuurd en een ander strand dan de vorige keer geprobeerd. De golven waren dikke prima en eigenlijk zelfs te hoog voor ons. Wat een geweld brengen die hogen govlen mee zeg, als je zo’n golf van een meter of twee aan ziet komen heb je eigenlijk maar twee opties: zorgen dat je heel snel op je board gaat liggen en hopen maar dat het goed gaat als hij breekt of door de golf heen duiken. Bij de tweede optie moet je wel goed onder de golf doorduiken anders kom je in de kolking van de golf terecht, wat mij wel een aantal keer is overkomen, hoort er bij zullen we maar zeggen. Omdat het mooi weer was zei de man van de verhuur dat een wet-suit niet nodig was, dat was het ook niet maar na een tijdje gaat je borst toch wel irriteren van telkens op het board liggen en mijn zwembroek schuurde ook lekker langs mijn knieholtes, de volgende keer maar weer gewoon een wet-suit. Verder had ik op het eind nog m’n tenen een beetje gekneusd doordat ik in de kolking van een golf terecht kwam en het koord wat om je voet zit het leuk vond om rond mijn tenen te wikkelen. Het liep al tegen het einde van de middag aan en dat was ook een goed moment om te stoppen voor mij.

Zaterdag ben ik met Erik, Edine en Lisanne naar het aquarium geweest. Gelukkig kregen we bijna 50% korting omdat we student zijn en met de OV-chipkaart van hier reizen, altijd mooi meegenomen. Het aquarium was heel mooi met allemaal gekleurde vissen, haaien en pinguins die helemaal gek werden toen ze gevoerd werden. Toch blijft het wel lastig om zwemmende vissen goed op de foto te krijgen maar ik heb een poging gewaagd om er een paar leuke vast te leggen. Nu ik de vissen in het aquarium heb gezien kan ik eigenlijk niet wachten om zelf te gaan snorkellen op het great barrier reef, maar dat duurt nog wel een hele tijd omdat het gepland staat aan het einde van mijn reis met Simone. Na een paar uurtjes in de onderwaterwereld rondgebracht te hebben gingen we weer richting huis om te eten en ’s avonds gingen we weer op stap. Dit is het laatste weekend voordat de dames gaan rondreizen  (wordt dus een nieuwe plek zoeken voor het avond eten en chillen ’s avonds) dus gingen we nog een keer lekker stappen met ze. Om half vijf had ik het wel gezien dus ging ik naar huis met de nachtbus en de rest ging nog naar een andere club toe.

Vandaag stond om 11 uur weer de wekker omdat ik met Yvonne mee ging om haar camper te huren. Die moest namelijk met credit card betaald worden en omdat zij maar een laag limiet heeft was ik even meegegaan om te betalen (toch wel handig een visa card met een limiet van €2500 voor het huren van een campertje) en krijg ik het geld op m’n rekening gestort. Het grote voordeel voor mij is ook dat ik mooi even heb kunnen kijken hoe die camper eruit ziet, de kans ik groot dat ik met Simone ook zo’n campertje ga huren. Ik moet zeggen dat het een lekker knus campertje zal worden, maar dat kunnen we wel aan.

Behalve alle leuke dingen is er ook iets minder leuks voorgevallen, m’n fiets is dinsdag gejat. Ik had hem mooi bij de universiteit geparkeerd en met m’n slot vastgemaakt aan een fietsenrek. Jammer genoeg zag mijn aldi fiets er schijnbaar toch nog uit alsof hij heel duur is en vond iemand het leuk om hem te jatten. Ik ben woensdag dus naar de Kmart geweest om een nieuwe fiest te kopen, het is een mooie cross-over geworden voor de prachtige prijs van 129 dollar. Omdat daar geen motorzaken ofzo in de buurt zitten en ik hem daar voor 16 dollar in mekaar kon laten zetten ben ik maar voor die optie gegaan. Het enige nadeel is dat het even duurt voordat ik hem weer kan ophalen, dat wordt waarschijnlijk dinsdag. Voorlopig moet ik alles dus eventjes met het de bussen, trein en trams doen hier. Verder is het ook wel jammer dat mijn fiets niet verzekerd is door mijn reisverzekering en kan ik daar geen geld van terug krijgen. Het was natuurlijk even zuur dat mijn fiets gejat was, maar daar is niets aan te doen en ik laat het de pret natuurlijk niet drukken.

Vanavond gaan we naar Ewout en Joël toe, ze geven schijnbaar een meatloafparty en ik ben benieuwd naar hun kookkunsten. Morgen is het tweede paasdag dus weer een dagje vrij van de universiteit en dan gaan we waarschijnlijk wandelen in de buurt van Melbourne, even kijken of ik medestanders kan vinden en het weer een beetje mee wil zitten, want mogelijk gaat het morgen regenen.

Dat was het dan weer en ik heb ook nog wat foto’s toegevoegd behorende bij mijn vorige verhaal. Tot de volgende blog maar weer!

Nog wat wist-je-datjes:
-Het hier altijd feest is bij de autodealer?
-Je hier apparte winkels hebt voor alle alcohol en zelfs drive-tru’s. Vind ik toch een hele goede combo, bier kopen terwijl je in je auto blijft zitten.
-Ze in Australië een overschot hebben aan plastic tasjes, je krijgt er per keer dat je boodschappen gaat doen een stuk of drie mee.

1. Kivits:
    9 april 2012
    Wat een kutweekend heb jij gehad. Paaspop was veel leuker!!!
  2. betsie keetels:
    9 april 2012
    let wel op de haaien, beter zonder fiets thuiskomen dan zonder ledematen..tante betsie
  3. Hendrik en Annet:
    10 april 2012
    Hoi Rik,
    Geniet maar lekker van het mooie weer daar en van het surfen, fietsen, strand enzzzzz.
    Hier is het weer nu echt boerenkool met worst-weer, dus je zult begrijpen dat we allemaal wel zouden willen dat we daar zouden zijn.
    Enneh... meneer Kivits, ga jij je mond maar even spoelen met zeep (of je handen wassen).
    Da's niet netjes, vieze woordjes typen, maar toch leuk om altijd je reactie's te lezen.